מרן הגר"ש אוירבך: "לא עלה על דעתנו לתמוך במפלגה של אלי ישי"

    ישי בן חיים 6 Comment on מרן הגר"ש אוירבך: "לא עלה על דעתנו לתמוך במפלגה של אלי ישי"
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שעות לפני פתיחת הקלפיות לבחירות לכנסת ה-20, ומסתבר שכל השמועות אודות אופן ההצבעה של אנשי 'בני תורה' היו מוקדמות מדי. היו מי שהבטיחו שבעצרת הגדולה שהתקיימה אמש בארנה בירושלים, תינתן הנחייה מפורשת על אופן ההצבעה. אלא שהעצרת הסתיימה וסימן השאלה נותר בעינו.

    סמוך לתחילת העצרת היו מי שבחרו להפריח ספין ולפיו, אנשי 'בני תורה' יצביעו למפלגת 'יחד' של אלי ישי, וזאת בעקבות סיכומים אליהם הגיעו הצדדים. מפיצי הידיעה ידעו לספר על התהליך שקדם ל"החלטה הדרמטית", שאמורה הייתה להניב עשרות אלפי קולות למפלגתו של אלי ישי.

    מנגד היו מי שמיהרו להכחיש ולומר שמדובר בחיבור בלתי אפשרי, זאת לאור העובדה שבמפלגת 'יחד' חברים נציגים מהציבור הדתי לאומי, בהם כאלה התומכים בגיוס לצבא ובעלייה להר הבית. העובדה שבעצרת לא נאמר דבר אודות ההצבעה, רק הוסיפה נופך ומסתוריות להחלטה שאמורה להתקבל, כשהיו מי שראו בזה סימן לחיבור עם מפלגת 'יחד' ודאגו לרתום את כל כלי התקשורת ולהזין דרכם את הסיפור על החיבור.

    במקביל התרוצצו שמועות על כך שמרן הגר"ש אוירבך יאמר שאין להצביע עבור יהדות התורה. בפועל גם זה לא קרה ובעצרת נאמרו רק דברי חיזוק והשקפה.

    הבוקר אור, אנשים שדעתו של הגר"ש אוירבך חשובה להם מאוד, מיהרו לברר האם אכן הורה או יורה להצביע למפלגת יחד של אלי ישי. לאתר 'קול חי' הגיע ציטוטים קשים שנאמרו ע"י הגר"ש בתשובה לשאלה (חלק מהציטוטים לא מובאים מפאת חריפותם): "לא עלה על דעתנו לתמוך במפלגה של אלי ישי", אמר הגר"ש אוירבך והסביר: "מרן ראש הישיבה הרב שך יצא ופעל בחריפות נגד הרב מזוז, איך אפשר בכלל לתמוך בו?"

    ומה למעשה יעשו אנשי 'בני תורה' מחר? לאתר 'קול חי' נודע, כי השיחות והדיונים נמשכים כל העת בקרב אני הרב אוירבך ושליחים באים ויוצאים עם מסרים שונים. גורם בכיר בבית הרב העריך, כי כפי המסתמן, הגר"ש אוירבך עצמו לא יוציא הוראה ברורה לאיזו מפלגה להצביע. אולם ראשי הישיבות הגדולות המשויכות ופועלות תחת נשיאותו, יבהירו לתלמידיהם שיש לפעול עבור רשימת שס. כך גם רבנים ומורי הוראה ישיבו לשואלים אותם, כפי שחשפנו אמש (ראשון) בידיעה שפורסמה על הירתמות אנשי 'בני תורה' לסיוע בפועל לתנועת שס.



    6 תגובות

    מיין תגובות
    1. 6

      יש מראשי הישיבות שכבר הורו שאין להצביע כלל – כגון הגאון רבי טוביה הלוי נוביק שליט"א משגיח ישיבת כנסת יצחק

    2. 5

      לא רוצה לפרט הרבה אבל תבדקו מה הרב מאזוז אמר על הגרי"ש אלישיב!!!! שכל בן תורה יראה את זה.

    3. 4

      למה לעוות מציאות קשה הרב אורבך סבל מיהדות התורה ואין לו שום צד כעת לחלץ אותם אם לדרעי היה שכל הוא היה מתחייב להם נציג והשפעה!

    4. 3

      אם ה'מנהיג' של ה"בני תורה" זה רבי שמואל אויערבאך שליט"א, מה זה משנה מה הורה רבי טוביה נוביק שליט"א לתלמידיו, ממתי שואלים את המשגיח מה לעשות בבחירות? ואם הם לא כפופים לו אזי מה הכח שלהם ומה הסמכות שלהם ללכת ולהפקיע מעצמם מרותם של זקני הדור, וכי משום שהם סבורים בגאוותם כך, זה מתיר להם לקבוע מה לעשות בשאלות של הנהגה ציבורית על דעת עצמם???
      בושה וחרפה להם, המצב הזה הוא כבר העונש שלהם. זה לא החטא.
      כעת כולם רואים שאין להם הנהגה ואין להם דרך, זה רק אוסף של בעלי אינטרסים או מדומיינים מטעם עצמם.
      הכותב וחותם לכבודם של רבותינו גדולי הדור שליט"א

    5. 2

      מזוז בגד בהרב אלישיב איך אנשים בכלל העלו את האפשרות הזאת???

    6. 1

      רק דרעי יעזור לתורה ולכן אני בוחר בו